Co różni MLM i piramidę finansową?

Co różni MLM i piramidę finansową?

Posted in Dobry biznes, Rzetelne firmy

Marketing wielopoziomowy znany też jako Multi Level Marketing lub network marketing, jest stosunkowo nową, ale najprężniej rozwijającą się formą sprzedaży spośród wszystkich. W naszym kraju system MLM jest jak na razie mało znany,ale na jego zastosowanie decyduje się coraz więcej firm działających w większych miastach. Spośród różnych gałęzi marketingu marketing wielopoziomowy wyróżnia się mechanizmem promowania produktów i usług. Jego idea polega na naliczaniu wynagrodzeń pojedynczym dystrybutorom, czyli osobom ponoszącym odpowiedzialność za dostarczenie produktu do finalnego klienta. Dystrybucja produktu toczy się jednak poza tradycyjną siecią hurtowni i sklepów, gdyż towar dostarczany jest klientowi bezpośrednio przez producenta lub jego przedstawiciela. Producent zamiast inwestować w drogie reklamy telewizyjne, radiowe czy inne, może przeznaczyć te pieniądze na wynagrodzenie dla współpracowników i dystrybutorów.

Dzięki jasnemu schematowi wynagrodzeń przedstawiciele reprezentujący firmę mają większą motywację do działania i znaczne obroty, którymi nie muszą się dzielić z żadnymi pośrednikami. Gwałtowny wzrost zainteresowania marketing wielopoziomowy zawdzięcza przekazywaniu sobie informacji przez coraz liczniejszą społeczność usatysfakcjonowanych klientów. Dzięki temu kolejni zainteresowani mają coraz większe zaufanie do danej firmy i jej produktów. Zazwyczaj przedsiębiorstwo prowadzące biznes MLM posiada bazę aktywnych klientów. Każdy z nich w miarę wzrostu liczby zakupionych produktów, dostaje coraz większe prowizje. Należy zaznaczyć, że nie istnieje ograniczenie co do wielkości tej prowizji. Usatysfakcjonowani klienci polecają daną markę swoim przyjaciołom i w ten sposób powstaje siatka klientów, którzy z biegiem czasu zostają aktywnymi dystrybutorami firmy. Jeśli praca w MLM ma przynosić znaczny dochód to fundamentalną rzeczą jest rozszerzanie sieci dystrybucyjnej. To w jej budowie znajduje się klucz do maksymalizacji dochodów. Ponadto network marketing daje możliwość zarabiania pieniędzy nie tylko producentowi czy usługodawcy, ale też innym ludziom, którzy zapragną zdobyć etat przedstawiciela handlowego. W tradycyjnym handlu za sprzedaż i promocje odpowiadają punkty handlowe, sklepy bądź różni fachowcy od marketingu. W MLM nie ma tych elementów, dlatego liderzy, którzy zbudowali prawidłowo funkcjonującą sieć dystrybucyjną, otrzymują odpowiednie do poziomu zamówień wynagrodzenie. Mówiąc prościej, każdy klient polecony przez przedstawiciela handlowego lub kogoś z utworzonej przez niego sieci dystrybutorów, przynoszą mu zysk. Uzyskuje on prowizję nie tylko od towarów sprzedanych przez siebie, ale od każdego zakupu w całej grupie. Wysokość uzyskanych zarobków jest więc nieograniczona. Liderzy pełnią tu zasadniczo bazową rolę, gdyż wielkość stworzonej przez nich sieci i poziom ich prężności przekłada się na faktyczny poziom dochodu w firmie. Jeśli sieć zbudowana przez lidera posiada stabilne obroty, uzyskuje on tak zwany dochód pasywny. Znaczy to, że za raz stworzoną strukturę otrzymuje comiesięczne dochody wygenerowane przez własną sieć. Zazwyczaj to chęć wypracowania dochodu pasywnego jest zachętą dla wielu osób, które planują rozpocząć swoją działalność w MLM. Na pewno chętnych byłoby dużo więcej, ale marketing sieciowy jest mało popularnym określeniem, nie wspominając już o jego idei.

Przyczyną takiej sytuacji jest mała ilość informacji na ten temat. Rzadko mówi się o tym w mediach, nie poświęca się temu programów telewizyjnych ani audycji radiowych. W dodatku niełatwo jest gołym okiem zobaczyć możliwości płynące z MLM, a stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie na temat tej formy dystrybucji negatywnie wpływają na jej skuteczność. Opinie o MLM są rozmaite i w ogromnej mierze są uzależnione od osobistych doświadczeń konkretnych osób. Najbardziej krzywdzącą dla marketingu wielopoziomowego opinią, wynikającą zazwyczaj z niewiedzy, jest podejrzenie że działają na zasadzie piramid finansowych. Działalność MLM polega głównie na przekazywaniu realnego produktu od producenta do klienta. Nierzadko zdarza się , że mnóstwo osób sprzedaje bardzo mało lub kupuje dany produkt tylko na prywatny użytek.Płace wiążą się z dystrybucją tego produktu. Natomiast piramida finansowa, to system wzorowany na network marketingu. Zysk przez nią uzyskiwany nie wynika ze sprzedaży, ale z wpłat wpisowego, uiszczanych przez członków dołączających do struktury. Zyski osiągają tu jedynie osoby znajdujące się na szczycie hierarchii czyli te, które dołączyły na samym początku utworzenia piramidy finansowej. Nie ma tu prawdziwego produktu, który w rezultacie trafia do klienta końcowego.
Wokół MLM narosło wiele mitów. Ludzie związani z tą gałęzią często opisują ją jako doskonały twór biznesu i metodę na posiadanie wielkich i łatwych pieniędzy. Wizja ta często kusi ludzi mało ambitnych i leniwych. Osoby takie natychmiast rozczarowują się i dają za wygraną. Należy pamiętać, że branża MLM nie jest szczególna pod względem włożonego wysiłku od żadnej innej działalności gospodarczej. Są osoby, które fantastycznie sobie radzą i zarabiają duże pieniądze, ale są też tacy, którzy niezależnie od wysiłków wypracowują niewielkie zyski. Jest to zwykła działalność gospodarcza bazująca na dobrym mechanizmie bezpośredniej sprzedaży produktów. Jak w każdej działalności tak i tutaj trzeba włożyć ogrom pracy i mieć choć trochę szczęścia. W branży tej działa prężnie duża ilość firm. Sprzedawane jest wszystko począwszy od środków czystości i kosmetyków, a skończywszy na żywności.
Bez względu na opinie, dla dystrybutorów jest to całkiem niezły sposób na zasilenie prywatnego budżetu.

Uważasz temat za interesujący? Tu dowiesz się więcej: system-mlm.pl/system-mlm-jest-szansa-dla-wielu-osob/